Monday, January 16, 2012

NOTA PADAT BIMBINGAN DAN KAUNSELING KANAK-KANAK (EDU 3107) OLEH CIKGU MOHD RIDZUAN AL KINDY


Kali ini merupakan kali kedua Piweet nak kongsi satu benda yang sangat BEST lagi mantap dengan korang semua iaitu Nota Padat Bimbingan dan Kaunseling Kanak-Kanak (EDU3107)..hehehe.....Subjek  Bimbingan dan Kaunseling Kanak-Kanak ialah subjek wajib bagi pelajar PISMP (Program Ijazah Sarjana Muda Perguruaan) di bawah seliaan IPG. Kalau tak silap subjek ini juga merupakan subjek wajib di universiti atau kolej untuk peringkat Ijazah Sajana Muda. Nota-nota ringkas Tulisan Cikgu Mohd Ridzuan Al Kindy sangatlah bagus dan berkualiti (ada  urmmm orang kata..huhu). Mungkin  ada daripada anda telah kenal dengan nota-nota tulisan Cikgu Mohd Ridzuan. Kepada yang belum kenal, Piweet nak kongsikan benda menarik ini dengan anda semua. Mungkin selepas ini anda akan jatuh cinta dengan nota beliau, cewahhh.....huhu=)


Nota yang padat, susunan yang menarik, dan warna yang pelbagai merupakan tagline tulisan nota beliau. Walaupun ringkas, padat dan sendad, nota-nota beliau masih lagi sarat dengan isi-isi penting. Dan yang paling best sangat sesuai untuk dijadikan bahan rujukan semasa belajar dan sebelum peperiksaan. Dan mungkin menjadi paling paling paling best kepada "penggemar study last minute'....hahahaha ( I'm not part of them, I guess...erk yaka?) hihihi=)

Ni la Cikgu Mohd Ridzuan Al Kindy

Ok la, mesti ramai yang dah menggeletar tangan nak download kan....huhuhu
Cara nak download klik saja pada link di bawah=)
********
********

Anda juga boleh mendapatkan nota untuk subjek PENYELIDIKAN TINDAKAN 1:

Harap sangat nota ini dapat membantu anda semua. Terima Kasih kepada Cikgu Mohd Ridzuan Al Kindy. Piweet hanya tolong menyampaikan ilmu beliau=)

~ Bersambung ~
**** Nantikan nota seterusnya  (subjek untuk semester 8) daripada Cikgu Ridzuan Al Kindy. Anda semua diharapkan bersabar. Sabar itu sebahagian daripada iman=)

11 comments:

Hana said... [Reply]

bagus :) pandai cari

Piweet said... [Reply]

hehehe...da jmpa tu, nk kongsi la dengan orang lain=)

AmirahSM said... [Reply]

mekasih

Anonymous said... [Reply]

sampai bab 3 je ke bos???huhu

Piweet said... [Reply]

@AmirahSM
sama2=)

Piweet said... [Reply]

@Anonymous
Sampai bab 3 ja yg ada....kalau nota Penyelidikan Tindakan lengkap utk semua tajuk

MalizaMah said... [Reply]

terima kasih.....

Anonymous said... [Reply]

terima kasih cikgu, bahan yang sangat membantu...semoga Allah s.w.t. membalas jasa anda

Anonymous said... [Reply]

Tahniah, sesuatu yang baik...tetapi dirasakan ada beberapa pembetulan yang perlu dibuat iaitu...dalam proses bnk yang perlu ada ialah akta kerahsiaan jadi berkongsi maklumat berkaitan masalah murid dengan guru lain adalah salah dan mengikut undang-undang kaunselor atau guru bimbingan boleh didakwa oleh klien kerana hanya guru tertentu seperti Guru Besar atau Pengetua sahaja yang dibenarkan untuk mnegetahui masalah murid dan dibenarkan berbincang berkenaan murid tersebut...

Anonymous said... [Reply]

alhamdulillah terima kasih Peewwiittt..

jue said... [Reply]

wahh....terima kasih atas perkongsian ini. amat bermakna untuk kami yang baru sahaja memulakan sem 7.